Dane techniczne

Nakład: średnio 44 900 egz.

Format: 210x297 mm

Maks. wielkość wkładek: 200x290 mm

Druk i oprawa: offsetowy, oprawa klejona

Materiały w postaci elektronicznej: W postaci cyfrowej, tj. pliki ps i pdf - ogłoszenia całostronicowe. Otwarte prace (Quark Xpress, In Design) z załączonymi wszystkimi użytymi elementami oraz czcionkami. Prosimy o załączenie pliku podglądowego jpg oraz tif. Reklamy dostarczane w postaci plików eps, tif, pdf: 300 dpi, czcionki zamienione na „krzywe”

Kolory: CMYK, Greyscale

Przesyłanie materiałów: Pliki o wielkości do 10 Mb - na naszą skrzynkę e-mail: reklama@topagrar.pl, powyżej 10 Mb prosimy o przesłanie na nasz serwer ftp. W sprawie hasła dostępu prosimy kontaktować się z wydawnictwem.

Prace graficzne należy przygotować używając profilu ICC, w którym TIL wynosi nie więcej niż 300%, z wyjątkiem reklam drukowanych na okładkach, dla których TIL nie może przekroczyć 320%.

Materiały „na spad”:
1/1 strony 210 x 297 mm + 5 mm
1/2 strony poziom 210 x 143 mm + 5 mm
1/2 strony pion 104 x 297 mm + 5 mm
junior 133 x 207 mm + 5 mm
koło koło o średnicy 133 mm
1/3 strony poziom 210 x 100 mm + 5 mm
1/3 strony pion 73 x 297 mm + 5 mm
1/4 strony poziom 210 x 78 mm + 5 mm
1/4 strony pion 57 x 297 mm + 5 mm
2/3 strony poziom 210 x 186 mm + 5 mm
2/3 strony pion 235 x 297 mm + 5 mm
3/4 strony poziom 210 x 208 mm + 5 mm
3/4 strony pion 150 x 297 mm + 5 mm

 

W reklamach spadowych (dodane 5 mm spadu dookoła) prosimy o zastosowanie znaczników cięcia oraz odsunięcie od linii cięcia o 5 mm ważnych elementów grafiki.